Werkwijze verwerking persoonsgegevens
Wij vragen u alleen om persoonsgegevens die nodig zijn om ons werk te kunnen doen; het leveren van drinkwater, het versturen van facturen of bijvoorbeeld voor het toezenden van een persoonlijke duinkaart. Wanneer we gegevens van u vragen, hebben wij die nodig voor het leveren van onze producten of diensten of maken we duidelijk waarvoor we ze nodig hebben.
Uw gegevens zijn van u en dat respecteren wij. Wij wisselen ze daarom alleen uit met partijen als dit noodzakelijk is voor de levering van afgesproken diensten. We zullen uw gegevens nooit aan andere partijen doorverkopen. Ook blijft u de baas over uw gegevens. U kunt uw Mijn PWN-account bijvoorbeeld zonder meer opheffen en voor de nieuwsbrief van PWN kunt u zich heel eenvoudig afmelden. Tenslotte kan het zijn dat we door overheidsinstanties of andere partijen wettelijk worden verplicht om uw gegevens af te staan. We delen dan alleen de strikt noodzakelijke gegevens.
We vinden het belangrijk dat je in ieder geval het volgende weet:
-
Ontvangt u drinkwater van PWN? Dan hebben wij de volgende gegevens van u in ons klantensysteem: naam, geslacht, leverings- en correspondentieadres, e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum en geboorteplaats. Deze gegevens koppelen wij aan een PWN relatienummer en gebruiken die voor identificatiedoeleinden. Van zakelijke klanten hebben we bovendien de naam van de contactpersoon binnen het bedrijf. Van klanten die vertegenwoordigd worden door een bewindvoerder registreren we de naam van de bewindvoerder.
-
In uw Mijn PWN-account verzamelen wij de volgende persoonsgegevens: naam, geslacht, adres, e-mailadres, geboortedatum, telefoonnummer, uw relatienummer, IBAN nummer, informatie over betalingen en facturen, watermeterstanden, en informatie over uw waterverbruik.
-
Bezoekt u wel eens het Noordhollands Duinreservaat, dan heeft u een duinkaart nodig. Van persoonsgebonden duinkaarthouders registreren we de naam, adres, geboortedatum, duinkaartnummer en, als u betaalt via iDeal, uw IBAN-nummer.
-
U kunt zich via de website aanmelden voor de PWN nieuwsbrief. Van abonnees registreren wij het e-mailadres en waar mogelijk vullen we dat aan met uw naam, adres en geboortedatum. Afmelden is eenvoudig via de afmeldlink onder aan onze e-mails. De zakelijke nieuwsbrief wordt verstuurd naar alle zakelijke klanten van PWN, hiervoor vragen we geen toestemming.
-
Heeft u een drinkwateronderbreking door een storing of doordat PWN bezig is met onderhoud aan de drinkwaterleidingen? Dan ontvangt u een e-mail en/of een sms bericht van ons om u te informeren over de storing en het verloop ervan. PWN vindt het noodzakelijk dat u op de hoogte bent van een drinkwateronderbreking, zodat u maatregelen kunt treffen u er zo min mogelijk last van heeft. Daarom vragen we u geen toestemming voor deze berichtgeving. In alle communicatie kunt u zich afmelden voor deze berichten. Daarmee meldt u zich af voor het ontvangen van storingsinformatie. Krijgt u spijt van uw afmelding, dan kunt u zich via Mijn PWN opnieuw inschrijven.
-
Heeft u een vraag, een opmerking of een klacht, dan is er onze klantenservice. We koppelen het contactmoment aan uw gegevens. We registreren ook met welke medewerker u heeft gesproken, zodat we met deze informatie onze processen en onze service kunnen verbeteren.
-
Bent u vrijwilliger van PWN of heeft u gewerkt voor PWN, dan kunt u hier lezen welke persoonsgegevens we over uw verwerken.
- Voor de verwerking van de gegevens beroept PWN zich op drie rechtmatigheidsgronden: uitvoeren overeenkomst (Avg artikel 6, lid b), nadrukkelijke toestemming (Avg artikel 6, lid a) en wettelijke verplichting (Avg artikel 6, lid c).
Nog vragen?
Geeft het statement onvoldoende informatie voor u of wilt u zich beroepen op de rechten van betrokkenen (Avg artikel 15 t/m 23) dan kunt u via het contactformulier een verzoek indienen bij de Functionaris Gegevensbescherming van PWN. Wanneer u het niet eens bent met hoe PWN met uw gegevens omgaat, dan heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de autoriteit persoonsgegevens.